שאלות ותשובות
על מנת לעשות קיבוע זכויות צריכים לעמוד ב-2 תנאים , גם להגיע לגיל הפרישה וגם לקבל קצבה חודשית (לדוגמא פנסיה)
לא , קיבוע זכויות היא פעולה חד פעמית שנעשית מול מס הכנסה על מנת להקטין את המס על הקצבה (פנסיה ) ו\או לטובת משיכת כספים בסכום חד פעמי וללא מס במקום לקבל את הכסף כפנסיה.
גם מקבלי פנסיה נמוכה שאינם משלמים מס עושים במקרים מסוימים קיבוע זכויות , לדוגמא כאשר בשנת היציאה לפנסיה קיבלו גם שכר גבוה וגם פנסיה ושילמו מס.
זה אבוד?
ניתן לעשות את הקיבוע היום , הוא יקבל תוקף מיום הזכאות ואפשר לקבל החזר מס גם עבור 6 שנים קודמות באמצעות הגשת דו"ח שנתי.
לא , הגשת טפסים למס הכנסה היא לגמרי בחינם וניתן לעשות זאת באופן עצמאי, יש לקחת בחשבון שבמס הכנסה לא ניתן ייעוץ וקבלת הסברים על הזכויות ועל אופן מילוי הטפסים , הגשה לא נכונה יכולה לגרום לאיבוד הטבות מס בשווי של עד מאות אלפי שקלים.
ניתן לבקש לשנות את הקיבוע זכויות שבוצע בהתאם להוראות מס הכנסה , נכון להיום ניתן לבצע שינוי תוך 120 יום בלבד.
כן, במסגרת קיבוע זכויות ניתן במקרים מסוימים לבקש לקבל סכומים חד פעמיים על חשבון הפנסיה , הקיבוע מאפשר לקבל הטבת מס על הפנסיה עצמה , על משיכה של סכום חד פעמי ועל שילוב של פנסיה וסכום פעמי.
כן, במסגרת קיבוע זכויות שנעשה דרכינו אנו מוציאים דו"ח מסלקה פנסיונית , המסלקה היא גוף שמפוקח על ידי רשות שוק ההון במשרד האוצר והדו"ח מאפשר איתור של כל החסכונות שלך בחברות הביטוח ובתי ההשקעות ובאמצעותו ניתן לנתח את התיק הפנסיוני שלך ולתת לך המלצות בהתאם לצרכים שלך.
אם מהפנסיה החודשית והמשכורת שאת מקבלת את גם משלמת מס הכנסה , במסגרת קיבוע זכויות ניתן לקבל פטור חלקי עד מלא על המס , אם את לא משלמת מס יתכן וכדאי לעשות קיבוע אם יש צורך בהיוון כספים או קבלת פטור ממס לשנת המס בה התחלת לקבל פנסיה .
האם אני זכאי לקיבוע זכויות?
כן, גם פורשי כוחות הביטחון לרבות צבא , משטרה וכו' שעשו היוון בעת הפרישה זכאים לקיבוע זכויות בעת שהם מגיעים לגיל הפרישה.